1 2 3
Målbar effekt? Kan du måle effekten av brosjyren, annonsene eller avisomtalen slik at du vet i kroner og øre hva du tjente? - Vår innsats kan måles.  Se neste »  Les mer
Mauris pede semper Curabitur condimentum, et mollis, minus dapibus odio faucibus. Mauris pede semper nec vel ut sem, a augue tortor sapien   « Previous Next »  Learn more
Interdum ullamcorper maecenas Orci maecenas. Tincidunt tempus, integer viverra lorem praesent magna parturient   « Previous  Learn more

Salg - bedriftens viktigste funksjon

 

 

  • Aller først: Hovedregelen for alt salg:

    Alle i en virksomhet som har noe med kunder å gjøre må kunne salg. I motsatt fall kaster du penger ut av vinduet.

    Hva er hensikten med å bruke penger på brosjyrer, annonser og nettsteder hvis dine medarbeidere ikke en gang vet hvordan de skal få mennesker til å handle med bedriften?

    Vi snakker ikke om lang salgsopplæring. Vi snakker om å få medarbeiderne til å forstå grunnprinsippene i hvordan folk tar sine kjøpsbeslutninger. Det kan gjøres på et par timer. Hvis alle praktiserer det de lærer, vil inntjeningen øke eksponentielt.

    Markedsklinikken har gjennomført opplæring i salg og påvirkning i både store og små bedrifter.

    Her følger noen grunnleggende prinsipper for salg og påvirkning:

    • Du kan ikke selge noe til noen uten å skape tillit. En av de beste måtene å skape tillit på er å bruke samme språk som kunden. Snakk med samme volum og hastighet, og hvis du ønsker å ha det virkelig gøy, pust i samme takt som vedkommende. Høres merkelig ut? Det er grunnen til at de fleste ikke gjør det og bare oppnår middelmådige resultater.
    • Still spørsmål. Det er den beste måten å fastlegge kundenes behov på. Å innfri kundenes behov er nøkkelen til salg. Begynn ikke med å fortelle hvor fantastiske varene eller tjenestene dine er før du har stilt spørsmål for å finne ut hva som er viktig for kunden. Hvis noen skal kjøpe en bil av deg, hvordan kan du vite hva som er viktig for dem? Det kan være farge, det kan være trygghet eller det kan være hvordan musikkanlegget lyder. Still spørsmål.
    • Lær deg til å sette pris på innvendinger. Hvis noen sier at det du tilbyr er for dyrt eller at de ikke har råd, er det en god begynnelse på et salg. Hvorfor? Fordi de sier at de gjerne vil ha det. Det er bare én innvending – penger. Du må da understreke verdien av det du selger. Snakk med dine kolleger og diskuter de innvendingene dere hører oftest. Finn de beste svarene. Det kan øke omsetningen med 20-40%. Du kan få flere gode salgstips ved å abonnere på Markedsklinikkens GRATIS nyhetsbrev FOKUS.

 

Motta nyhetsbrevet fra Markedsklinikken du også!
Gratis, og uten forpliktelse. Bare mange gode tips:

Meld ut Meld inn
Epostadresse
Navn (ikke påkrevd)
 


 
Copyright (c)2011 Markedsklinikken | Design ved Responspartner