Hvorfor reklame ikke fungerer
Dette er en godt bevart hemmelighet i reklamekretser. Mye av reklamen er bortkastede penger!
Mennesker som driver med annonsesalg er noen av de best opplærte selgere som finnes. De bruker effektive salgsteknikker for å få bedrifter til å annonsere i sine publikasjoner bare fordi alle konkurrentene dine også gjør det.
Saken er bare den at konkurrentenes annonser heller ikke fungerer. Problemet er at mange markedsførere bare har en teoretisk utdannelse og ikke er klar over at den gammeldagse merkevarebyggingen ikke fungerer på samme måte i vår tid. I tillegg ”glemmer” de å teste og måle.
Heldigvis er du intelligent nok til å vite at fra nå av må enhver krone du bruker på markedsføring måles med tanke på resultat. Du må vite nøyaktig hva en annonse koster, hva responsen er, hvor mange av respondentene som konverteres til kunder, og hva det betyr i kroner. Først da kan du vite om en annonser fungerer eller ikke.
SLIK KAN DU OPTIMALISERE ANNONSEINNSATSEN OG SPARE REKLAMEKRONER
Klikk på tasten og hør Markedsdoktor’n gi deg noen råd om reklame som kan øke responsgraden, redusere reklamebudsjettet som følge av ineffektive annonser og få innsikt som annonseselgere ikke vil at du skal ha. Hør nå – det er GRATIS. (under utvikling)
Broadband - Play
(Mens du lytter, klikk her for å lese en spesiell melding fra Markedsdoktor’n)
”Det skremmer meg å tenke på at jeg kunne ha startet virksomheten min uten denne informasjonen.” Lars Larsen, QA & Weld Tech AS
GRATIS RAPPORT – HVORFOR REKLAME IKKE FUNGERER – 10 VIKTIGE FORRETNINGSSTRATEGIER SOM FÅR REKLAMEN TIL Å GI BEDRE RESULTATER
Fyll ut skjemaet nedenfor og vi sender deg helt uten forpliktelser, Markedsdoktorns GRATIS rapport ’Hvorfor reklame ikke fungerer – 10 viktige forretningsstrategier som får reklame til å gi bedre resultater’. I denne spesialrapporten kan du lese om hvordan du lager mer effektive annonser, hvor du bør bør annonsere eller ikke annonsere, pluss innsikt som annonseselgere ikke vil at du skal ha. Hvis du ønsker får du også Markedsdoktorn’s gratis nyhetsbrev FOKUS, hvor du får lynkjappe råd og informasjon om forretningsvekst. Fyll ut skjemaet nedenfor for Gratis reklamerapport.
Direktereklame
Direktereklame er et effektivt verktøy forutsatt at den benyttes riktig. Den viktigste grunnen er at du får direkte tilgang til definerte målgrupper. Men direktereklame må brukes varsomt og med presisjon.
Her følger noen må og må ikke råd som gjør at en direktereklamekampanje gir resultater:
Hvis du ønsker hjelp til direktereklame bør du abonnere på Markedsklinikkens GRATIS ukentlige nyhetsbrev FOKUS som gir deg oppdaterte råd om direktereklame og andre aspekter innen markedsføring.
Motta nyhetsbrevet fra Markedsklinikken du også!
Gratis, og uten forpliktelse. Bare mange gode tips: