1 2 3
Målbar effekt? Kan du måle effekten av brosjyren, annonsene eller avisomtalen slik at du vet i kroner og øre hva du tjente? - Vår innsats kan måles.  Se neste »  Les mer
Mauris pede semper Curabitur condimentum, et mollis, minus dapibus odio faucibus. Mauris pede semper nec vel ut sem, a augue tortor sapien   « Previous Next »  Learn more
Interdum ullamcorper maecenas Orci maecenas. Tincidunt tempus, integer viverra lorem praesent magna parturient   « Previous  Learn more

Reklame


  • Hvorfor reklame ikke fungerer
    Dette er en godt bevart hemmelighet i reklamekretser. Mye av reklamen er bortkastede penger!

    Mennesker som driver med annonsesalg er noen av de best opplærte selgere som finnes. De bruker effektive salgsteknikker for å få bedrifter til å annonsere i sine publikasjoner bare fordi alle konkurrentene dine også gjør det.

    Saken er bare den at konkurrentenes annonser heller ikke fungerer. Problemet er at mange markedsførere bare har en teoretisk utdannelse og ikke er klar over at den gammeldagse merkevarebyggingen ikke fungerer på samme måte i vår tid. I tillegg ”glemmer” de å teste og måle.
     
    Heldigvis er du intelligent nok til å vite at fra nå av må enhver krone du bruker på markedsføring måles med tanke på resultat. Du må vite nøyaktig hva en annonse koster, hva responsen er, hvor mange av respondentene som konverteres til kunder, og hva det betyr i kroner. Først da kan du vite om en annonser fungerer eller ikke.

    SLIK KAN DU OPTIMALISERE ANNONSEINNSATSEN OG SPARE REKLAMEKRONER

    Klikk på tasten og hør Markedsdoktor’n
    gi deg noen råd om reklame som kan øke responsgraden, redusere reklamebudsjettet som følge av ineffektive annonser og få innsikt som annonseselgere ikke vil at du skal ha. Hør nå – det er GRATIS. (under utvikling)

    Broadband - Play

    (Mens du lytter, klikk her for å lese en spesiell melding fra Markedsdoktor’n)

    ”Det skremmer meg å tenke på at jeg kunne ha startet virksomheten min uten denne informasjonen.” Lars Larsen, QA & Weld Tech AS

    GRATIS RAPPORT – HVORFOR REKLAME IKKE FUNGERER – 10 VIKTIGE FORRETNINGSSTRATEGIER SOM FÅR REKLAMEN TIL Å GI BEDRE RESULTATER

    Fyll ut skjemaet nedenfor og vi sender deg helt uten forpliktelser, Markedsdoktorns GRATIS rapport ’Hvorfor reklame ikke fungerer – 10 viktige forretningsstrategier som får reklame til å gi bedre resultater’. I denne spesialrapporten kan du lese om hvordan du lager mer effektive annonser, hvor du bør bør annonsere eller ikke annonsere, pluss innsikt som annonseselgere ikke vil at du skal ha. Hvis du ønsker får du også Markedsdoktorn’s gratis nyhetsbrev FOKUS, hvor du får lynkjappe råd og informasjon om forretningsvekst. Fyll ut skjemaet nedenfor for Gratis reklamerapport.

Direktereklame

Direktereklame er et effektivt verktøy forutsatt at den benyttes riktig. Den viktigste grunnen er at du får direkte tilgang til definerte målgrupper. Men direktereklame må brukes varsomt og med presisjon.

Her følger noen og må ikke råd som gjør at en direktereklamekampanje gir resultater:

  • Hovedregelen for direktereklame er at alt må testes og måles. Det er den eneste presise måten du kan finne ut om en aktivitet er vellykket og eventuelt kan økes i omfang.
  • Alle direktereklamekampanjer bør testes i små opplag. Avhengig av størrelsen på din bedrift kan dette variere fra noen få hundre til et par tusen.
  • Det beste stedet å begynne med direktereklame er hos dine eksisterende kunder. Hvor ofte sender du dem noe i dag, og hva skjer hvis du øker frekvensen?
  • Send alltid et brev sammen med en brosjyre. Statistikk viser at det øker responsen.
  • Det første mottakerne leser i et brev er overskriften (eller første linje i brevet hvis det ikke er noen overskrift) og deretter et PS. Sørg for at disse formilder budskapet ditt tydelig.
  • Sørg for at utsendelsene konsentrerer seg om de fordelene kunder oppnår.
  • Hvis du får god respons på en utsendelse – og gjentar den samme utsendelsen to eller tre uker senere – får du sannsynligvis ny, betydelig respons – cirka 50 prosent av første utsendelse.
  • Vurder nullpunktskonseptet. Det betyr at dersom du bruker direktereklame for å få nye kunder kan den lønne seg selv om resultatet går i null. Hvis en prosentandel av nye kunder gir mersalg er det en effektiv måte å øke kundebasen på.

Hvis du ønsker hjelp til direktereklame bør du abonnere på Markedsklinikkens GRATIS ukentlige nyhetsbrev FOKUS som gir deg oppdaterte råd om direktereklame og andre aspekter innen markedsføring.

  

Motta nyhetsbrevet fra Markedsklinikken du også!
Gratis, og uten forpliktelse. Bare mange gode tips:

Meld ut Meld inn
Epostadresse
Navn (ikke påkrevd)
 

 
Copyright (c)2011 Markedsklinikken | Design ved Responspartner