1 2 3
Målbar effekt? Kan du måle effekten av brosjyren, annonsene eller avisomtalen slik at du vet i kroner og øre hva du tjente? - Vår innsats kan måles.  Se neste »  Les mer
Mauris pede semper Curabitur condimentum, et mollis, minus dapibus odio faucibus. Mauris pede semper nec vel ut sem, a augue tortor sapien   « Previous Next »  Learn more
Interdum ullamcorper maecenas Orci maecenas. Tincidunt tempus, integer viverra lorem praesent magna parturient   « Previous  Learn more

Internett


Fordelene ved at du er villig til å bruke litt tid og innsats på å forstå Internett og E-markedsføring er enorme.

Dette er et stort område, men vi vil gjerne gi deg 10 strategier du kan ta i bruk umiddelbart. Vårt mål er å bidra til økt omsetning og inntjening. Dette er i hvert fall en god begynnelse:

1. Ha en klar målsetning med nettstedet ditt
Uten en klar målsetning blir nettsteder ofte forvirrende for de besøkende. Er hovedmålet med nettstedet å selge noe, formidle informasjon eller bygge relasjoner? Det er du som bestemmer, men gjør deg opp en mening helt fra starten. Hensikten med dette nettstedet er å gi våre kunder nyttig og oppdatert informasjon som kan bidra til vekst og inntjening. Kort og godt. Definer målsetningen med nettstedet ditt og fokuser på den.

2. Et nettstedet bør ikke handle om deg eller din bedrift
Dette virker kanskje merkelig, men sannheten er at prospektive kunder ikke er interessert i deg eller din bedrift. De er bare interessert i hva du kan gjøre for dem. Det er en grunnleggende forskjell. Du kan selvfølgelig ha et ’Om oss’ avsnitt, og nettstedet må selvsagt formidle at bedriften er ekspert på sitt område. Men utover det bør det ha fokus på prospektive kunder. Sett deg inn i kundenes sted. Tenk på deres behov. Hvilke bekymringer har de, hva er de opptatt av? Og fremfor alt, gi dem løsninger på problemene. Da får du et nettsted som folk gjerne besøker.

3. Gi de besøkende noe gratis
Ikke vær gjerrig. Hvis du ønsker å gi kundene dine merverdi – begynn i dag. Gi de besøkende informasjon som de faktisk kan ha nytte av.

Her kan du for eksempel laste ned en Markedsføribgsplan for Internett:

www.markedsklinikken.no/rapport1


4. E-post adresser
Du har sikkert hørt det tusen ganger før, men de fleste virksomheter er for dårlige til å registrere e-postadressene til alle som kontakter dem. Det er som å kaste penger ut av vinduet. Hver gang en virksomhet ikke registrerer en e-postadresse forspiller den muligheten til GRATIS kontakt med vedkommende i uker, måneder og år. Det er ren og skjær galskap. Det er også en stor feil ikke å gjøre det enkelt for de besøkende å oppgi sin e-postadresse, slik at de kan finne ut om du er så dyktig som du sier. Din webdesigner bør gjøre dette så snart som mulig for deg.

5. Så snart du har e-postadresser – bruk dem!
Selv om enkelte bedrifter er dyktige til å registrere e-postadresser, er det få av dem som er flinke til å følge opp og kommunisere regelmessig og effektivt med sine kunder og prospekter. Du behøver ikke å bruke e-post bare til å selge noe. Du kan også bruke e-post til å takke for bestillinger, formidle en gratis artikkel eller rapport, sende et nyhetsbrev, anbefale en vare eller tjeneste som kan være av interesse, be om anbefalinger, dele interessante nyheter eller spørre hvorfor de ikke handler med dere… Det er bare fantasien som setter grenser. Poenget er at du kan øke omsetningen med 10, 20 eller 30% bare ved å implementere en effektiv e-markedsføringsstrategi. Kontakt oss direkte hvis du trenger hjelp.

6. Automatiser e-posten med autorespondere
En av årsakene til at e-post er så effektiv er at det finnes verktøy som gjør at alle operasjonene kan gjøres automatisk. Ved bruk av autorespondere kan du selv bestemme hvem som skal få e-post og når. Du kan til og med lage systemer der folk som har kjøpt en bestemt vare eller tjeneste får en serie med e-post som fører til ettersalg. Og hele prosessen går på autopilot – hvilket betyr at prosessene skjer selv om du er på ferie eller på forretningsreise.

7. Marketing Mix 2020
Marketing Mix 2020 er en strategi omsatt til praktiske verktøy hvor tradisjonelle markedsaktiviteter settes i system sammen med vår nye elektroniske medieverden. Det hele handler om å forsterke kunderelasjoner og øke konverteringsgraden for besøkende prospekter som blir kunder.

8. Bruk lyd på nettstedet
Internett gjør det i dag mulig å snakke direkte med kunder og prospekter. Å bruke stemmer på nettet kan være effektivt og er ikke kostbart. Du kan enten produsere noe selv, eller kontakte oss for å gjøre jobben. Hvis du ønsker å skille deg ut fra konkurrentene bør du gå inn for å få lyd på nettstedet ditt i løpet av noen måneder.

Her er et eksempel fra en av våre samarbeidspartnere:

9. Vurder å teste internettannonsering
Etter at dot com boblen sprakk for noen år siden fikk nettannonsering et dårlig rykte. Men i mange virksomheter er den blitt en viktig del av deres marketing mix.  Vurder å teste internettannonsering i liten målestokk. Hvis den viser seg vellykket, kan den utvides, og det er en fin metode som kan øke antall potensielle kunder i løpet av kort tid.

Vi kan hjelpe deg.

10. Få konkurransefortrinn med Markedsklinikken
Disse rådene er bare toppen av et isfjell når det gjelder Internett og markedsføring. Internett endrer seg bokstavelig talt fra måned til måned. Markedsklinikken formidler derfor det siste innen markedsføring gjennom sitt ukentlige nyhetsbrev FOKUS – som du kan lese på bare 60 sekunder. Det kan imidlertid også gi deg inspirasjon og konkurransefortrinn. I løpet av noen måneder kan informasjonen gi deg innsikt til økt vekst og inntjening ved hjelp av enkle – og rimelige – metoder og strategier. Bruk skjemaet nedenfor og finn ut mer.

Gratis nyhetsbrev
Fokus på markedsføring


Hver uke kan du motta et kortfattet, rett på sak og inspirerende råd om markedsføring, annonsering, PR, Internett markedsføring, salg – og andre markedsområder som kan skape vekst i din egen virksomhet og øke inntjeningen dramatisk – uansett bransje og størrelse på bedriften. Fyll ut rubrikkene nedenfor og finn ut hva ukebrevet FOKUS kan gjøre for deg.

 

Abonner! Fyll ut skjemaet:

Motta nyhetsbrevet fra Markedsklinikken du også!
Gratis, og uten forpliktelse. Bare mange gode tips:

Meld ut Meld inn
Epostadresse
Navn (ikke påkrevd)
 

 

 
Copyright (c)2011 Markedsklinikken | Design ved Responspartner